DNA MARKI: LIMANGO

Wpis jest elementem współpracy z marką limango
Schöner Wohnen

Panie, Panowie – powracam z cyklem, w którym rozbieram marki na części pierwsze.

Dziś na warsztat bierzemy limango. Powiedzieć, że można znaleźć tam wszystko to spore niedopowiedzenie, bo wystarczy pobieżnie przejrzeć główne kategorie, żeby utwierdzić się w przekonaniu, że skompletujemy tutaj zarówno wyprawkę dla niemowlaka, jak i umeblujemy całe mieszkanie. Sporym wyzwaniem będzie zatem zbadanie, jaki jest kod budujący tożsamość marki.

Wizja

„Tym, co wyróżnia nasz klub zakupowy, jest przede wszystkim oferta skierowana do kobiet, które cenią swój czas, a robiąc zakupy, myślą nie tylko o własnej szafie, ale również o rzeczach potrzebnych w każdym domu”.

Misja

„Naszym celem jest stworzenie miejsca, gdzie będzie można kupić bezpiecznie i wygodnie oraz w atrakcyjnych cenach wyjątkowe produkty”. A więc: zaoferowanie klientom alternatywy dla oferty stacjonarnych sklepów oraz produktów znanych marek w korzystnych cenach.

Tożsamość marki

Czyli sposób, w jaki brand ma być postrzegany przez konsumentów. Na moje oko limango pozycjonuje się jako e-commerce, w którym za dobre pieniądze nabędziesz świetny jakościowo produkt. Jeśli dorzucimy do tego jeszcze unikalne cechy, wyjdzie nam dość spójny wizerunek.

Atrybuty marki:

ekskluzywność – z założenia limango to klub zakupowy, czyli miejsce, które nie jest na dzień dobry otwarte dla wszystkich. Dziś marka odchodzi już od komunikowania o sobie w ten sposób, jednak aby przejrzeć dostępną ofertę nadal trzeba się w pierwszej kolejności zarejestrować. Wynika to m.in. z ograniczonego stocku – pierwszeństwo zawsze mają zarejestrowani użytkownicy.

wyjątkowość – dzięki dostępności wielu polskich i światowych marek, asortyment limango stanowi poważną konkurencję dla masowej sprzedaży w sklepach sieciowych. To, co najbardziej mi się podoba, to – obok oferty znanych i lubianych brandów – prezentowanie produktów nieco mniej znanych, a często wręcz niszowych firm. W takim znaczeniu, że jak chcecie kupić fajną pościel, nie musicie od razu biec do Ikei.

cena – limango może sobie pozwolić na zaoferowanie klientowi produkt nawet z 70% upustem w stosunku do ceny producenta. Jak to możliwe? Po pierwsze: marka współpracuje bezpośrednio z producentami, omijając wszelkich pośredników. Po drugie: funkcjonuje w przestrzeni online, dzięki czemu naturalnie odpadają jej stałe koszty związane m.in. z butikami stacjonarnymi. Po trzecie: produkty dostępne w ofercie nie są magazynowane bezpośrednio w firmie, co z kolei pozwala zaoszczędzić na logistyce. Dodatkowo limango działa na kilku rynkach (Niemcy, Polska, Holandia, Francja), dzięki czemu łatwiej jest negocjować atrakcyjne stawki.

frandsen-1 frendsen2-1

Komunikacja

Jako że marka obecna jest przede wszystkim w Internecie, to m.in. kanały społecznościowe stanowią główną oś komunikacji. Zdaje się, że konto na Facebooku jest najbardziej dopieszczonym profilem – treści pojawiają się tu regularnie i dotyczą w 90% produktu (packshoty, zdjęcia wizerunkowe). Po zainteresowaniu ze strony użytkowników widać, że taki model komunikacji sprawdza się najlepiej. Nie samym fejsem jednak człowiek żyje.

Limango znajdziemy również na Pinterest oraz Twitterze (choć data publikacji ostatniego postu w tym medium wskazywałaby jednak na to, by nie chwalić się tym faktem na stronie głównej. Ale i nie ma co się dziwić – stworzyć dobrą i przemyślaną strategię obecności marki e-commerce na Twitterze to znowuż nie taka prosta sprawa). Na uwagę zasługuje na pewno blog „Super mamy” – contentowe narzędzie wspierające wizerunkowo markę. Do stałych współpracowników redakcji należy m.in.: Aleksandra Radomska, a dodatkowo przeczytamy tu artykuły autorstwa m.in. Reni Jusis czy Beaty Sadowskiej.

Najskuteczniejszy okazuje się jednak codzienny newsletter, informujący klientów o konkretnych kampaniach, a także siła rekomendacji i poleceń.

14433043_10153772702727611_8766621519035705051_n roxy

Limango opiera się na tzw. sprzedaży impulsywnej – krótkich kampaniach sprzedażowych, wyróżniających się atrakcyjnymi upustami cenowymi, w których obowiązuje zasada: kto pierwszy, ten lepszy.

970376_750638828296005_1029927913_n-1 popecha-1

Produkt

W Limango oferowane są artykuły z takich obszarów jak: moda, dodatki, odzież dziecięca, obuwie, zdrowie & uroda, sport, trendy & gadżety oraz styl życia. Co je cechuje?

– gwarancja oryginalności – kupując tu kosmetyki czy zegarek z logo znanego marki, macie pewność, że dostaniecie w pełni oryginalny, certyfikowany produkt.
– unikalność – wiele kolekcji produkowanych jest specjalne dla limango i nie dostaniecie ich nigdzie indziej. (Do dziś mam w szafie tunikę od Łukasza Jemioła, którą zaprojektował właśnie przy okazji takiej akcji).
– jakość – w ofercie dostępne są pełnowartościowe produkty (często tzw. nadwyżki produkcyjne) pochodzące z aktualnych lub posezonowych kolekcji.

KONKURS

Chciałabym, żebyście na własnej skórze mogli przetestować, czy oferta i produkty limango są naprawdę na poziomie. Bonami o wartości 150 zł każdy nagrodzę 3 osoby, które w komentarzu pod tym postem podadzą link / linki do wybranych produktów z oferty Limango lub Limango Outlet i krótko uzasadnią swój wybór. (Nie zapomnijcie również o pozostawieniu swojego adresu e-mail, żebym w przypadku wygranej mogła się z Wami skontaktować).

Czas trwania: 21-28.10.2016

Regulamin

______
WYNIKI

Laureatami konkursu zostają:

56manka@gmail.com

wwiissnia@gmail.com

kawa123ler@gmail.com

Serdecznie gratuluję!